FOLOSIRE CONTUL MEU DIGI

Creare cont
Autentificare
Recuperare Parolă
Securitate
Întrebări şi Probleme
Plată Online

Creare Cont

Pentru a va crea un cont in interfata Contul meu Digi trebuie sa fiti deja abonat al RCS&RDS. Informatiile care vi se vor solicita la creare sunt urmatoarele:

  • Tip Persoana: Fizica (daca acest cont nu este pentru o companie) sau Juridica (daca acest cont este pentru o companie);
  • Nume si Prenume: Numele si prenumele pentru cazul in care contul este pentru o persoana Fizica;
  • Companie: Numele companiei pentru cazul in care contul este pentru o persoana Juridica;
  • CNP: Cod Numeric Personal pentru cazul in care contul este pentru o persoana Fizica;
  • CUI: Cod Unic de Identificare pentru cazul in care contul este pentru o persoana Juridica.
  • Pentru confirmarea identitatii este nevoie de introducerea datelor care va pot identifica in mod unic. In cazul in care nu aveti unele dintre aceste date, puteti contacta departamentul de suport tehnic pentru a le obtine.
    • Numar Contract: Numarul de contract incheiat pentru unul din serviciile dumneavoastra;
    • Numar Factura: Numarul de contract incheiat pentru unul din serviciile dumneavoastra.
  • E-mail: O adresa de e-mail care exista si la care veti primi mesajele legate de Contul Meu Digi din partea RCS & RDS;
  • Parola: Parola pe care o veti folosi pentru a accesa contul. Va fi introdusa de doua ori si sistemul va verifica securitatea ei. Trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
    • poate contine doar litere mari (A-Z), litere mici (a-z), cifre (0-9) si semne ("_", "-", ".") (obligatoriu);
    • trebuie sa aiba peste 6 caractere lungime (obligatoriu);
    • va recomandam sa alegeti o parola care sa nu fie usor de gasit de alte persoane.
  • Anti robot: Pentru a opri tentativele de creare automata a conturilor trebuie sa introduceti codul din imaginea afisata. In cazul in care este ilizibil, puteti efectua o alta incercare;
  • Termeni si conditii: Trebuie sa fiti de acord cu termenii si conditiile pe baza carora vi se pune la dispozitie acest serviciu.

In cazul in care nu puteti trece de acest pas deoarece informatiile introduse (numar contract, numar factura) nu sint corecte, va rugam sa apelati la serviciul de suport tehnic pentru a primi mai multe informatii.

Dupa introducerea datelor, pentru a valida adresa de e-mail introdusa de dumneavoastra, veti primi un link pe care trebuie sa il urmati, acesta fiind ultimul pas pe care trebuie sa il faceti pentru a va crea contul. Va puteti apoi autentifica folosind codul de client (il gasiti pe factura RCS & RDS) si parola pe care ati ales-o.

In cazul in care nu ati primit mesajul, va rugam sa va asigurati ca nu a fost trecut in unul din celelalte folderele in care se afla mesajele - cel mai frecvent caz fiind cel al folderelor SPAM (mesaje nesolicitate) sau Trash (mesaje sterse). Mesaje de reamintire va vor fi trimise la intervale regulate. Daca in termen de 30 de zile nu veti confirma crearea contului, aceast cont va fi anulat, putind sa va creati un alt cont oricind.

O noua incercare de creare a unui cont pentru care s-a trimis deja un mesaj de verificare, va avea ca rezultat trimiterea unui nou mesaj de verificare.

Autentificare

Autentificarea in interfata se face pe baza unui nume de utilizator si a unei parole.

Numele de utilizator poate fi unul din cele de mai jos:

  • Codul de client RCS & RDS - daca a fost creat un cont nou. Aceasta varianta va ofera acces la mai multe optiuni;
  • Nume utilizator folosit pentru autentificarea la serviciul DialupLink (folosit in interfata admin.rdslink.ro si la conectarea la internet).

Atentie: nu va veti putea autentifica folosind adresa de e-mail (ex: mihai@rdslink.ro).

Recuperare Parolă

Pentru a va putea recupera parola trebuie sa introduceti adresa de e-mail pe care ati folosit-o la crearea contului. Din motive de securitate, parolele sint pastrate criptat, astfel incit vi se va genera o noua parola.

Noua parola va fi trimisa intr-un mesaj la adresa de e-mail folosita la crearea contului. O veti putea schimba dupa autentificarea in interfata din sectiunea General, optiunea Schimbare parola.

In cazul in care nu ati primit mesajul, va rugam sa va asigurati ca nu a fost trecut in unul din celelalte folderele in care se afla mesajele - cel mai frecvent caz fiind cel al folderelor SPAM (mesaje nesolicitate) sau Trash (mesaje sterse).

Securitate

RCS & RDS este preocupata de confidentialitatea si securitatea informatiilor prezentate prin intermediul Contul Meu Digi. Pentru a ne asigura ca doar persoanele autorizate au acces, am luat o serie de masuri de protectie.

  1. Criptarea conexiunii cu serverul

    Legatura cu serverul pe care ruleaza aplicatia Contul Meu Digi este tot timpul criptata. Asigurati-va tot timpul cind introduceti datele, ca in bara de adrese, linga URL (https://digicare.rcs-rds.ro), aveti informatia referitoare la proprietarul site-ului (RCS RDS SA (RO)), asa cum se poate vedea in imaginea de mai jos.



    Un click pe acest buton verde va ofera informatiile despre detinatorul site-ului, asa cum se poate vedea mai jos (daca folositi Mozilla Firefox).



    Pentru mai multe informatii despre securitate si criptare, cititi in continuare. Veti gasi mai jos detalii suplimentare.



  2. Informatiile solicitate la crearea contului

    Informatiile solicitate la crearea contului identifica in mod unic un abonat. Acestea sunt:

    • Tip persoana
    • Nume, Prenume sau Companie
    • CNP sau CUI
    • Numar contract
    • Numar factura

    Va rugam sa nu comunicati aceste informatii nici unei persoane care v-ar cauta pentru a vi le solicita.



  3. Securitatea parolei si a sesiunii

    Iata citeva indicatii pentru siguranta parolei dumneavoastra:

    • luati in considerare informatiile oferite la alegerea unei parole despre securitatea sa (securitate slaba/medie/buna)
    • alegeti litere mari, litere mici si cifre pentru parola
    • nu alegeti parole care ar putea fi usor de dedus
    • nu alegeti cuvinte din dictionar
    • nu pastrati parola scrisa
    • schimbati-o cel putin o data la fiecare 3 luni
    • alegeti o parola practica, pe care sa v-o puteti aminti usor

    De asemenea, asigurati-va si ca:
    • adresa paginii unde introduceti aceasta parola incepe cu https://digicare.rcs-rds.ro
    • exista butonul verde care va informeaza despre legitimitatea site-ului
    • nu inchideti doar browserul la terminarea lucrului. Folositi optiunea Logout din interfata
    • nu completati niciodata parola intr-o pagina catre care ati fost directionat printr-un mesaj primit prin e-mail



  4. Atacurile de tip Phishing

    RCS & RDS nu va trimite niciodata mesaje prin care sa solicite numele de utilizator, parola, numar de card sau orice alte detalii personale sau informatii confidentiale abonatilor sai. De asemenea, nu va vom solicita niciodata sa completati anumite datele personale pentru verificarea sau actualizarea bazelor de date.

    Mesajele de acest gen sint trimise de grupuri infractionale si urmaresc furtul de date personale.

    Daca totusi primiti asemenea mesaje, va rugam sa ne contactati folosind unul din numerele de telefon disponibile aici.


Iata care sint elementele de securitate ale Contul Meu Digi in diverse browsere si cum le puteti recunoaste. Click pe numele browserului pentru a obtine mai multe detalii.

Identitatea unui site

Orice site poate oferi sau nu informatii despre identitatea detinatorului. Aceste informatii se pot din bara de adrese (de exemplu, pentru browserul Mozilla Firefox, bara din stinga URL-ului se numeste buton Site Identity; insa orice browser ofera aceste informatii, dupa cum se va vedea). Exsita 3 situatii de verificare a identitatii unui site, fiecarui caz corespunzindu-i o culoare a acelui buton.

  1. Nu exista informatii despre identitatea detinatorului site-ului - gri

    Cind butonul Site Identity este gri, aceasta indica faptul ca site-ul nu ofera nici o informatie despre identitatea detinatorului. De asemenea, conexiunea cu aceste site-uri nu este criptata sau este criptata doar partial.
    Majoritatea site-urilor au butonul de culoare gri deoarece nu sunt transferate date cu caracter personal sau confidential. Pentru un site care nu are legatura cu acest gen de informatii, lipsa identitatii nu pune nici o problema.

  2. Informatii de baza despre identitatea detinatorului site-ului - albastru

    Cind butonul Site Identity este albastru, aceasta indica faptul ca domeniul a fost verificat iar conexiunea intre browser si server este criptata.
    Verificarea unui domeniu semnifica faptul ca cei ce detin acel domeniu au achizitionat un certificat care dovedeste ca sunt detinatorii lui si ca nu este un fals. De exemplu, pentru site-ul gmail.com (care redirecteaza utilizatorul catre www.google.com) este folosit un astfel de certificat, iar conexiunea este criptata. Un click pe butonul Site Identity (albastru) arata faptul ca este un site din reteaua google.com si a fost verificat de Thawte Consulting.
    Verificarile insa nu includ informatii despre detinatorul domeniului. In acest caz, nu exista informatia ca acest site apartine chiar companiei Google. Este certificat doar faptul ca este un domeniu valid si ca exista cu el o conexiune criptata.
    Pentru mai multe informatii se poate da click pe butonul More information... din fereastra Site Identity. Se pot obtine informatiile despre certificat si s epoate afla daca acest site a mai fost vizitat, daca exista cookies sau parole salvate pentru acest site.

  3. Informatii complete despre identitatea detinatorului site-ului - verde

    Cind butonul Site Identity este verde, aceasta arata ca informatiile despre identitatea detinatorului lui a fost verificata si ca acea conexiune este criptata.
    Daca un site face ca butonul Site Identity sa fie verde, inseamna ca foloseste un certificat de tip mai nou, EV (Extended Validation). Acest certificat necesita o verificare mai riguroasa a identitatii fata de celelalte certificate. Un buton verde arata nu numai ca un site apartine unei retele si ca legatura cu serverul este criptata, ci si ca detinatorii domeniului sint chiar cei care spun ca sunt.
    Culoarea verde arata ca digicare.rcs-rds.ro apartine chiar RCS & RDS, aceasta putindu-se vedea prin faptul ca informatiile despre detinator sint afisate pe buton (RCS RDS SA (RO)). Fereastra Site Identification contine mai multe informatii.

Sigiliul Verisign, in combinatie cu informatiile despre site, atesta legitimitatea site-ului.
Atentie: doar imaginea sigiliului Verisign nu este suficienta; aceasta trebuie sa apara impreuna cu bara de adrese de culoare verde.



Pentru mai multe informatii de natura tehnica despre autenticitate, certificate digitale si criptare, va rugam sa cititi in continuare.


Certificatele digitale

In criptografie, un certificat digital este un document electronic ce foloseste o semnatura digitala pentru a lega impreuna o cheie publica de informatiile despre identitate - informatii despre numele unei persoane sau al unei organizatii, adresa lor, samd. Acest certificat atesta faptul ca o cheie publica apartine celui ce a emis-o.

Un certificat contine de obicei urmatoarele informatii:

  • Serial number: folosit pentru a identifica in mod unic certificatul
  • Subject: persoana sau entitatea care il detine
  • Signature Algorithm: algoritmul folosit pentru a crea semnatura
  • Issuer: entitatea care a verificat informatiile si a emis certificatul
  • Valid-From: data de la care este valid certificatul
  • Valid-To: data pina la care este valid certificatul
  • Key-Usage: scopul in care va fi folosita cheia publica (ex: criptare, semnatura electronica, semnarea de certificate, etc)
  • Public Key: folosirea SSL cu HTTP, nu este doar pentru a cripta conexiunea, dar si pentru a autentifica detinatorul site-ului si pentru a arata ca acel detinator a investit timp si bani in garantarea autenticitatii domeniului
  • Thumbprint Algorithm: algoritmul folosit pentru a genera un hash (semnatura) al certificatului
  • Thumbprint: hash (semnatura care arata ca certificatul nu a fost modificat)


Criptarea

Trimiterea datelor prin intermediul Internet este asemanatoare cu trimiterea unui plic prin posta clasica. Oricine se afla pe traseu poate intercepta acel plic si poate vedea informatiile trimise. Un certificat SSL permite stabilirea unui canal de comunicatii privat, permitind criptarea datelor care se transfera.


Criptarea este asimetrica (foloseste chei publice si private). Cheia publica este folosita pentru a cripta informatiie iar cea privata pentru a le decripta. Cind un browser ajunge pe un site care foloseste HTTPS, are loc o negociere SSL (Secure Sockets Layer) prin care se autentifica serverul (site-ul web) si clientul (browserul web). Se stabileste o metoda de criptare si o cheie unica, ce va fi folosita doar in timpul acelei sesiuni, iar apoi incepe transferul criptat.


Autenticitatea

Daca ati primi prin posta o scrisoare fara nici o informatie despre expeditor cu un formular in care vi se solicita numele, conturile bancare, CNP/CUI, numarul cardurilor si PIN-ul sau le-ati completa? Certificatele sunt generate pentru fiecare server in parte, pentru fiecare domeniu si companie. In timpul negocierii SSL, browserul solicita informatii despre autenticitatea domeniului de la sever. Aceste informatii despre autenticitatea unui site (numele entitatii care il detine) sint disponibile atit la un click pe imaginea cu lacatul inchis, cit si prin intermediul altor informatii grafice de pe pagina. In browserele care ofera un nivel inalt de securitate, aceste informatii sint vizibile evident, bara de adrese devenind verde cind este intilnit un certificat SSL cu validare extinsa. Daca informatiile nu corespund sau daca certificatul a expirat, browserul afiseaza un mesaj de eroare sau un avertisment.


Certificatul este emis de o sursa de incredere, cunoscuta sub numele de CA (Certificate Authority). Un certificat cu validare extinsa certifica faptul ca entitatea care are site-ul exista si est elegitima, ca detine domeniul si site-ul si se poate avea incredere in acest site.

Întrebări şi Probleme

Mai jos veti gasi cele mai frecvente probleme si intrebari, impreuna cu solutiile si raspunsurile lor.

  • Am primit un mesaj in care mi se solicita sa confirm datele personale. Este real?
    Aceasta este o tehnica folosita de grupurile criminale pentru a obtine date personale ale utilizatorilor de Internet, cunoscuta sub numele de phishing. RCS & RDS nu va va trimite mesaje in care sa va solicite sa confirmati parola sau datele personale. Pentru mai multe detalii, consultati sectiunea Securitate
  • Nu am cont. Cum obtin unul?
    Daca sunteti abonat al RCS & RDS, va puteti crea un cont. Procedura de creare a contului se afla in sectiunea Creare cont. Puteti, de asemenea, sa folositi unul din urmatoarele conturi pentru a va autentifica in interfata Contul meu Digi:
    • username si parola de conectare la serviciul DialupLink
  • Am introdus corect datele pentru crearea contului, insa primesc in continuare eroare. Ce pot sa fac?
    Daca sunteti avertizat ca datele introduse sunt gresite va rugam sa le verificati cu atentie si sa reincercati.
  • Nu am primit mesajul de confirmare a cererii de creare a contului. Ce se intimpla?
    Mesajul de confirmare ar trebui sa ajunga la adresa de e-mail aleasa in citeva minute. In cazul in care nu se intimpla aceasta, va rugam sa:
    • Cautati si in celelalte foldere, nu doar in Inbox. Acest mesaj poate ajunge in folderele SPAM sau Trash datorita regulilor anti-spam implementate de administratorii domeniului respectiv.
    • Exista momente cind pot aparea intirzieri in primirea unui mesaj, acestea fiind datorate unuia din serverele de mail prin care trece acesta. Cautati din nou mesajul dupa o perioada de timp.
    • Asigurati-va ca verificati primirea mesajului la adresa de mail introdusa in momentul in care ati acut cererea pentru cont si nu la o alta adresa.
    In cazuri foarte rare, datorita unor probleme tehnice neasteptate, mesajul initial poate sa nu ajunga. Pentru a fi siguri ca l-ati primit, va vom trimite mesaje de reamintire zilnic (pentru 3 zile), apoi saptaminal (timp de 2 saptamini). Cererile de activare neconfirmate vor fi sterse dupa 20 de zile.
  • Nu ma pot autentifica. De ce?
    Cauza cea mai frecventa este introducerea gresita a numelui de utilizator sau a parolei. Numele de utilizator si parola pot fi:
    • cod de client si parola aleasa la crearea contului
    • username si parola de conectare la serviciul DialupLink
    Va rugam sa va asigurati ca ele au fost introduse corect.

    Nu va puteti autentifica pentru a va citi posta electronica (exemplu mihai@rdslink.ro). Pentru e-mail anywhere, click aici.
    In cazul in care primiti un mesaj referitor la o eroare temporara a sistemului, va rugam reincercati dupa o perioada.
    Daca sunteti siguri ca datele introduse sint corecte si in continuare aveti probleme, va rugam sa contactati departamentul de suport tehnic la unul din numerele de telefon de aici.
  • Am uitat parola. Cum o recuperez?
    Procedura de recuperare a parolei se aplica doar pentru contul creat in aceasta interfata, cont care foloseste ca username codul de client. Procedura se afla in sectiunea Recuperare parola.
  • Nu am primit mesajul pentru recuperarea parolei. Ce pot sa fac?
    Mesajul de recuperare a parolei ar trebui sa ajunga in citeva minute la adresa de e-mail introdusa la crearea contului. In cazul in care nu se intimpla aceasta, va rugam sa:
    • Cautati si in celelalte foldere, nu doar in Inbox. Acest mesaj poate ajunge in folderele SPAM sau Trash datorita regulilor anti-spam implementate de administratorii domeniului respectiv.
    • Exista momente cind pot aparea intirzieri in primirea unui mesaj, acestea fiind datorate unuia din serverele de mail prin care trece acesta. Cautati din nou mesajul dupa o perioada de timp.
    • Asigurati-va ca verificati primirea mesajului la adresa de mail introdusa in momentul in care ati facut cererea pentru cont si nu la o alta adresa.
    In cazuri foarte rare, datorita unor probleme tehnice neasteptate, mesajul poate sa nu ajunga la destinatie. In acest caz, va rugam sa solicitati din nou recuperarea parolei.


In cazul in care problema persista sau nu ati gasit raspunsul la intrebari, va rugam sa contactati departamentul de suport tehnic la unul din numerele de telefon de aici.

Plată Online

Click aici pentru a va intoarce la pagina de plata rapida online.

Plata online se poate face in doua moduri:
  • Dupa autentificare in Contul meu Digi, din sectiunea Facturi fara a furniza nici o informatie suplimentara
  • Plata rapida, fara autentificare, direct de pe site, cu un minim de informatii - cod de client si numar de factura

Dupa alegerea optiunii de efectuare a platii, informatiile referitoare la card si la detinatorul lui sint folosite doar de Euro Payment Services pentru a realiza tranzactia. RCS & RDS nu proceseaza, nu le salveaza si nu le foloseste in nici un fel.

Daca faceti plata dupa autentificarea in interfata Contul meu Digi, dupa efectuarea platii veti primi un mesaj care va va confirma tranzactia.

Daca intimpinati erori la introducerea informatiilor corespunzatoare cardului, va rugam sa apelati la departamentul suport al Euro Payment Services ale carui informatii de contact le aveti pe pagina unde introduceti informatiile despre card.

Mai jos veti gasi cele mai frecvente probleme si intrebari care se refera la plata online, impreuna cu solutiile si raspunsurile lor.

  • Am primit un mesaj in care mi se solicita sa confirm datele personale sau sa platesc factura. Este real?
    Aceasta este o tehnica folosita de grupurile criminale pentru a obtine date personale ale utilizatorilor de Internet, cunoscuta sub numele de phishing. RCS & RDS nu va va trimite mesaje in care sa va solicite sa confirmati parola sau datele personale. Pentru mai multe detalii, consultati sectiunea Securitate.

    Nu comunicati informatiile dumneavoastra personale si alertati RCS & RDS de orice asemenea incercare.
  • Cum pot sa stiu daca tranzactia a fost efectuata?
    In cazul in care veti efectua plata dupa autentificarea in interfata Contulmeu Digi, veti primi un mesaj la adresa de e-mail declarata la crearea contului, mesaj care va va fi informa de codul tranzactiei, rezultatul tranzactiei si de suma achitata. Va rugam sa asteptati citeva minute si sa verificati toate folderele (inclusiv SPAM si Trash).
  • Doresc sa folosesc modalitatea de plata rapida insa primesc mesajul: Una din datele introduse este gresita (cod client sau numar factura)
    Va rugam sa apelati departamentul de suport pentru a verifica datele introduse la numerele disponibile pe site-ul www.rcs-rds.ro, sectiunea contact.
  • Doresc sa platesc ultima factura emisa, dupa autentificarea in interfata Contul meu Digi.
    Plata facturilor se poate face doar in ordinea emiterii lor. Trebuie, deci, sa achitati facturile incepind cu cea mai veche.
  • Am platit de mai multe ori. Ce se intimpla?
    Va rugam sa apelati la departamentul de suport pentru a semnala aceasta problema si a o solutiona.

In cazul in care problema persista sau nu ati gasit raspunsul la intrebari, va rugam sa contactati departamentul de suport tehnic la unul din numerele de telefon de aici.